Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym - grudzień 2015r.
STAN BEZPIECZEŃSTWA
Liczba wypadków drogowych |
2013 |
2014 |
2015 |
W bieżącym miesiącu |
4 |
8 |
5 |
Od początku roku |
43 |
52 |
39 |
Liczba kolizji drogowych |
2013 |
2014 |
2015 |
W bieżącym miesiącu |
55 |
32 |
45 |
Od początku roku |
451 |
391 |
402 |
Ilość osób rannych |
2013 |
2014 |
2015 |
W bieżącym miesiącu |
3 |
12 |
5 |
Od początku roku |
47 |
63 |
55 |
Ilość osób zabitych |
2013 |
2014 |
2015 |
W bieżącym miesiącu |
1 |
0 |
1 |
Od początku roku |
5 |
11 |
6 |
PRZYCZYNY
Najczęstsze przyczyny powstawania zdarzeń drogowych w grudniu 2015 r. to:
- niedostosowanie prędkości d warunków jazdy – 9
- niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami – 7
- nieprawidłowe cofanie – 6
- zwierzęta na drodze – 5
- nieostrożne wejście przez pieszego przed jadący pojazd - 1
Najbardziej zagrożonymi miejscami na terenie powiatu ostrzeszowskiego w grudniu 2015 r. były:
a/ gmina Ostrzeszów:
- droga wojewódzka W449 – 8 kolizji
- droga krajowa K11 –7 kolizji
- droga wojewódzka W444 – 3 kolizje
- ulice miasta – 1 wypadek i 10 kolizji
b/ gmina Kobyla Góra:
- droga wojewódzka W449 – 3 kolizje
- droga powiatowa P5581 – 1 wypadek ze skutkiem śmiertelnym
c/ gmina Grabów nad Prosną:
- droga W449 – 1 wypadek i 3 kolizje
- droga W450 – 2 kolizje
d/ gmina Mikstat:
- drogi gminne – 2 kolizje
e/ gmina Doruchów:
- droga wojewódzka W450 – 2 wypadki i 2 kolizje
f/ gmina Kraszewice:
- drogi gminne – 2 kolizje
- droga P5585 – 1 kolizja
g/ gmina Czajków
– droga gminna – 1 kolizja
NIETRZEŹWI KIEROWCY
W grudniu 2015 r. policjanci ujawnili na terenie powiatu ostrzeszowskiego 22 nietrzeźwych kierujących pojazdami mechanicznymi oraz 3 nietrzeźwych rowerzystów. Zatrzymano również 7 kierujących pojazdami mechanicznymi po spożyciu alkoholu. Nietrzeźwy był sprawcą 1 kolizji drogowej.
W grudniu 2015 r. sprawcami zdarzeń byli:
- kierujący samochodami osobowymi - 21 zdarzeń
- kierujący samochodami ciężarowych - 7 zdarzeń
- kierujący rowerem – 2 zdarzenia
W grudniu 2015 r. ofiarami wypadków drogowych byli:
- piesi - 3
- użytkownicy samochodów osobowych – 2
- rowerzysta – 1